Kliknij zabieg fizjoterapeutyczny aby dowiedzieć się więcej:

System Algonix i elektrostymulacja

Elektrostymulacja

Jako jedna z trzech placówek w Polsce oferujemy elektrostymulację nowoczesnym systemem Algonix. Wykonujemy również klasyczną elektrostymulację. Celem klasycznej elektrostymulacji zazwyczaj jest pobudzienie mięśnia do skurczu, dzięki czemu zapobiegamy zanikom mięśniowym po urazach, unieruchomieniach, operacjach lub przy szczególnych schorzeniach neurologicznych i mięśniowych. Elektrostymulacja wykorzystywana jest również w celu uzyskania efektów estetycznych takich jak: redukcja cellulitu, redukcja tkanki tłuszczowej, wzmocnienie mięśni i wymodelowanie sylwetki. Słaby prąd może być również służyć do poprawy parametrów fizykochemicznych komórki i tym samym wzmożenia regeneracji. Najskuteczniejszą regenerację gwarantuje system Algonix. Oferujemy pełną gamę zabiegów fizjoterapeutycznych z wykorzystaniem prądu stałegi o zmiennego.

Elektrostymulacja regeneracyjna - innowacyjny system Algonix

Terapia wykorzystuje falę ultradźwiękową, która przenika przez skórę do głębiej położonych struktur. Wygenerowane przez głowicę drgania rozchodzą się wykonując swoisty ,,mikromasaż" tkanek, który stymuluje procesy regeneracji i łagodzi dolegliwości bólowe.

Przeciwwskazania:

Przed rozpoczęciem zabiegu falą uderzeniową fizjoterapeuci zbiorą wywiad w celu wykrycia potencjalnych przeciwwskazań.

•  Obecny rozrusznik serca.
  •  Ciężka niewydolność serca.
  •  Stymulacja okolic brzucha przy obecnej ciąży.
  •  Toczące się ciężkie infekcje.
  •  Zmiany skórne i otwarte rany.
  •  Epizody ataków padaczki.
  •  Obecne metalowe elementy w ciele.
zabieg falą uderzeniową

Fala uderzeniowa

Fala uderzeniowa jest bezbolesną i nieinwazyjną metodą leczenia schorzeń mięśni, kości i stawów. Przyspiesza proces gojenia, wzmaga naturalne procesy regeneracyjne, poprawia ukrwienie tkanki, wzmaga syntezę kolagenu, relaksuje mięśnie i tkanki miękkie, łagodzi dolegliwości bólowe oraz rozbija złogi skumulowanych niepotrzebnych substancji (np. złogi wapniowe). Fala uderzeniowa jest złotym standardem w leczeniu schorzeń układu mięśniowo-szkieletowego, ponieważ posiada gruntowanie udukomentowaną skuteczność i gwarantuje wysoki indeks terapeutyczny. Zabieg falą uderzeniową powoduje również różne efekty estetyczne takie jak np. redukcja cellulitu.

Wskazania:

•  Bolesność wszystkich stawów o rozpoznanej etiologii.
  •  Obecność zwapnienień w obrębie tkanek miękkich.
  •  Lecznie ostrogi piętowej.
  •  Leczenie łokcia tenisisty/golfisty.
  •  Rekonwalescencja po urazach i operacjach.
  •  Leczenie stanów zapalnych mięśni i ścięgen.
  •  Stymulacja zrostu stawu rzekomego.
  •  Przewlekłe bóle i schorzenia mięśni.

Efekty estetyczne:

•  Redukcja cellulitu.
  •  Rozbijanie tkanki tłuszczowej.
  •  Poprawa kolorytu, napięcia i jędrności skóry.
  •  Redukcja blizn i rozstępów.
  •  Wymodelowanie sylwetki ciała.

Przeciwwskazania:

•  Choroby lub podejrzenia chorób nowotworowych.
  •  Nie zaleca się wykonywać zabiegu w trakcie ciąży.
  •  Świeżo przebyty zawał (3 miesiące).
  •  Zaburzenia krzepnięcia krwi.
  •  Leczenie sterydami.
  •  Zawansowana osteoporoza.
  •  Toczące się zaawansowane infekcje.
leczenie niską temperaturą

Krioterapia

Podczas krioterapii zmieniona chorobowo tkanka jest poddawana działaniu niskiej temperatury. Niską temperaturę uzyskujemy poprzez miejscowe rozpylenie schłodzonego gazu. W naszej klinice wykorzystujemy ciekły dwutlenek węgla lub schłodzone powietrze. Pod wpływem zimna krótkotrwale obkurczają się naczynia krwionośne, zwalnia przepływ krwi i metabolizm komórkowy. Naturalne procesy obronne organizmu odwracają te efekty. Skutkiem tego jest poprawa krążenia, zwiększony dopływ tlenu i substancji odżywczych, sprawniejsze usuwanie szkodliwych substancji, wzmożenie procesów regeneracyjnych, rozluźnienie mieśni, stymulacja układu limfatycznego oraz dopływ mediatorów przeciwbólowych i przeciwzapalnych.

Wskazania:

•  Stan zapalny stawów i ścięgien.
  •  Regeneracja po urazach i operacjach.
  •  Regeneracji mięśni.
  •  Kriokomora wykorzystywana jest do odnowy biologicznej (usuwanie toksyn, spowolenienie starzenia, poprawia działania układu krążenia i stymulacja układu immunologicznego).
  •  Leczenie przewlekłych stanów bólowych.
  •  Poprawa parametrów kości (leczenie osteoporozy).

Przeciwwskazania:

•  Toczące się zapalenie żył głębokich.
  •  Przebyte zatory naczyń obwodowych.
  •  Ciężkie schorzenia układu sercowo-naczyniowego.
  •  Toczące się ciężkie infekcje.
  •  Niedoczynność tarczycy (przy kriokomorze).
leczenie ultradźwiękami

Ultradźwięki

laseroterapia

Laseroterapia

Wycelowana w zmienioną chorobowo tkankę wiązka promieniowania laserowego ma korzystny wpływ na metabolizm komórkowy. Zwięszona zostaje synteza białek, kolagenu, RNA, neuroprzekaźników, cząsteczek ATP (są źródłem energii dla komórek) i mediatorów przeciwbólowych oraz przeciwzapalnych. Laseroterapia pobudza również korzystne zmiany potencjału błon komórkowych, dzięki czemu doprowadza do równowagi fizykochemicznej komórek zmienionych chorobowo. Ma to korzystny wpływ na metabolizm komórkowy i przyspiesza proces gojenia.

Wskazania:

•  Po urazach i operacjach narządu ruchu.
  •  Potrzeby pobudzenia gojenia ubytków tkankowych.
  •  W chorobie zwyrodnieniowej stawów.
  •  Przy przewlekłych dolegliwościach bólowych narzadu ruchu.
  •  Zespoły bólowe.
  •  Stany zapalne ścięgien, powięzi, pochewek ścięgnistych oraz kaletek stawowych.
  •  Trudno gojące się rany, odleżyny oraz owrzodzenia.
  •  Utrudniony zrost kości.
  •  Neuropatie cukrzycowe.

Przeciwwskazania:

•  Tocząca się choroba nowotworowa.
  •  Wysoka gorączka i infeckje.
  •  Ciąża
  •  Skłonności do krwawień i choroby krwi.

Diatermia krótkofalowa

Zabieg diatermii krótkofalowej to metoda rozgrzewania zmienionej chorobowo tkanki przy pomocy pola elektrycznego i magnetycznego. Zabieg ten wykonujemy przy użyciu systemu Scan-Lab. Efektem tego zabiegu jest rozszerzenie naczyń krwionośnych, obniżenie pobudliwości nerwowo-mięśnowej, stymulacja układu immunologicznego oraz złagodzenie dolegliwości bólowych. Zabieg ten w połączeniu z rehabilitacją daje bardzo dobre efekty leczenie niektórych schorzeń układu mięśniowo-szkieletowego.

Terapia ergotonowa

W naszej klinice rehabilitacyjnej wykorzystujemy program High Tone Power Therapy (Hi-Top). Jest to metoda ergotonowa, która bardzo korzystnie wpływa na proces rehabilitacji. Głowica aparatu Hi-Top generauje bezpieczny prąd o niskim natężeniu i modulowanej amplitudzie oraz częstotliwości. Taki prąd oddziałuje na potencjał błon komórek i wprawia struktury komórkowe w oscylacje, które usprawniają metabolizm komórkowy. Terapia Hi-Top stymuluje mechanizmy regeneracyjne organizmu, zwiększa dostęp komórki do substancji odżywaczych, usprawnia usuwanie z komórki szkodliwych produktów przemiany materii, rozluźnia mięśnie (co ma duże znaczenie np. w leczeniu schorzeń kręgosłupa) i posiada właściwości przeciwbólowe.

masaż leczniczy

Masaż

Oferujemy pełną gamę masaży leczniczych i relaksacyjnych. W procesie rehabilitacji zazwyczaj włączamy techniki masażu tkanek głębokich, terapii tkanek miękkich, masażu klasycznego i drenażu limfatycznego. Masaż w planie rehabilitacji zazwyczaj trwa 15-20 minut. Istnieje również możliwość wyboru godzinnego masażu z naszej oferty. Zapraszamy do zapoznania się z naszą witryną internetową poświęconą tematyce masażu.

Poznaj naszą ofertę masażu!

leczenie terapią manualną

Terapia manualna

Terapia manualna wykorzystuje bezpieczne, znane od setek lat i niezwykle skuteczne techniki ręczne (potocznie nazywane nastawianiem kręgoslupa). W naszej klinice rehabilitacyjnej wykorzystujemy holistyczną terapię manualną dr. Andrzeja Rakowskiego. Terapia manualna manipuluje i mobilizuje stawy kręgosłupa, kończyn a także tkanki miękkie (mięśnie, ścięgna, więzadła i powięzi). Oddziaływuje również za pośrednictwem wyżej wymienionych struktur na układ nerwowy, dzięki czemu redukuje stres i poprawia samopoczucie. Terapia zawiera również element edukacji pacjenta.

Schemat tworzenia planu fizjoterapeutycznego i rehabilitacyjnego w naszej klinice:

•  Elementem niezbędnym do rozpoczęcia leczenia jest postawienie właściwej diagnozy. Po przyjściu do naszego centrum rehabilitacji możemy skierować pacjenta do specjalisty lub lekarza przyjmującego w naszej klinice. Jeżeli pacjent ma własne skierowanie, postawioną diagnozę lub problem z którym przychodzi nie jest złożony to możemy rozpocząć proces leczenia od razu.
  •  W cenie sesji rehabilitacyjnej jest korzystanie z całego dostępnego sprzętu rehabilitacyjnego. Ceny zabiegów fizjoterapeutycznych znajdują się w zakładce cennik. W zależności od schorzenia i urazu może istnieć konieczność wykonania odpowiednich pomiarów lub badań obrazowych.
  •  Kluczem do zażegnania dolegliwości bólowych jest systematyczne realizowanie naszego programu leczenia. Standardowo zalecamy 1-3 wizyty tygodniowo w naszej klinice.